sad-girl_64
Insufficient omega-3 may stir up depression and inflammation, a new U.S. study reveals. Before coming up with this finding researches at Ohio State University in Columbus focused on a group of 43 middle-aged to elderly men and women. Nearly half of these men and women were caregivers of spouses or people with dementia of Alzheimer’s disease.

As per the findings of this study, participants with more omega-6 but with less omega-3 fatty acids were having more symptoms of depression and inflammation- a key factor for cardiovascular diseases.

Mr. Martha Belury, who is an associate professor at the University, is right when he says that this study has shown even in people who did not take supplements, may be just a little bit more omega-3 could help reduce their markers for both stress and depression.

It is worth mentioning that some previous studies have also touted omega-3 fatty acids good for fighting depression and inflammation. For instance:

Omega-3 Fatty Acid May Prevent Postpartum Depression

Omega-3 fatty acids may have therapeutic benefits in childhood depression

However, this fact can also not be spurned away that some studies have come out strongly refuting such claims. Find out below:

Little Evidence Omega-3 Fights Depression: Study

Considering these paradoxical studies, it is quite difficult to rely on a particular study but still we have a reason to vindicate omega-3 consumption, as there are many other benefits, which have strongly been linked to omega-3. So, one can, at least, hope to have those benefits from omega-3. Have a look at those benefits:

Omega-3 for Healthy Bones

Health Benefits of OMEGA 3 Polyunsaturated Fatty Acids

Omega 3 Fatty Acid Benefits

Via: Earth Times